Coronavirus (COVID-19) Informations

Information angående avbokning och ändring

KONTAKT MED KUNDTJÄNST

Trycket på vår kundsupport är ovanligt hög just nu. På grund av Coronaviruset (COVID-19) får vi in stora mängder förfrågningar via flertalet kanaler som resulterar i längre svarstider. Därför måste vi be er att kontakta oss via e-post. Besök vår hemsida och logga in på ditt konto med hjälp av dina inloggningsuppgifter som bokningsnummer och e-postadressen du angav i bokningstillfället. Vi kommer att besvara alla ärenden så snart vi kan. Bokningar med avresetid de närmaste dagarna anses vara mest brådskande och kommer att prioriteras och besvaras i förstas hand. Bokningar av mindre brådskande karaktär kan komma att behöva vänta lite längre än vanligt på svar. Vi gör vårt absolut bästa för att besvara alla resenärer så snart vi kan och för att minska våra svarstider har vi vidtagit en hel del åtgärder som att ta in extrapersonal och omfördelar resurser. Våra kundsupportagenter arbetar hårt för att svara på alla våra resenärers frågor på mer än 10 olika språk. Vårt mål är att besvara alla på svenska, men på grund av den rådande situationen ber vi er att ha överseende ifall ni får svar på engelska. Vi vill tacka för ert tålamod och vi beklagar för de eventuella besvär som COVID-19-viruset kan ha orsakat er. Men det är viktigt för oss att meddela att vi inte kommer att glömma er. Vi gör vårt bästa för att svara på alla era frågor snarast möjligast. Nedan följer diverse information kring rådande situationen.

CORONAVIRUS (COVID-19)

På denna sida kommer vi att försöka hålla dig informerad om den aktuella situationen gällande Coronaviruset (COVID-19) och ändringar och uppdateringar inom luftfartssektorn. Se även UD:s reseinformation samt de senaste uppdateringarna från flygbolagen. Observera att eftersom all information är färskvara kan det ha inkommit ny information som vi fortfarande inte hunnit uppdatera här. Det är alltid resenärens egna ansvar att kontrollera sin resa via flygbolaget och att kontrollera med ambassaden för det land till vilket man ska åka, så att inga restriktioner införts som kan hindra just din resa.

FLEXIBLA OMBOKNINGSREGLER

En del flygbolag har infört generösa ombokningsregler där man ibland tillåts att boka om sin flygbiljett utan extra avgift om resan uppfyller deras bokningsregler. Observera att det tillkommer en mindre administrativ kostnad som vi tar ut för arbetet med att boka om din resa.

VIKTIGT för resenärer som har varit i Kina, Sydkorea, Iran och Italien och som ska resa vidare till andra länder:

Resenärer som nyligen har varit i Kina, Sydkorea, Iran och Italien och som ska flyga till andra länder rekommenderas att noggrant läsa de bestämmelser som gäller för inresa till andra länder. Det kan finnas en risk att din ankomst nekas då flera länder och regeringar har ändrat sina förordningar.

AKTUELL FLYGSTATUS OCH NYHETSUPPDATERINGAR

Flera flygbolag tillämpar nya omboknings- och avbokningsregler. Se de senaste nyheterna för respektive flygbolag eller se flygstatus på flygbolagens hemsidor. Om ditt flygbolag inte är listat nedan eller om du vill ha mer information om din flygresa är du välkommen att kontakta vår kundtjänst eller flygbolaget.

  • Lufthansa: visa alla Lufthansa uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • KLM: visa alla KLM uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • British Airways: visa alla British Airways uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • Finnair: visa alla Finnair uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • Aeroflot: visa alla Aeroflot uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • China Southern Airlines: visa alla China Southern Airlines uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • China Eastern Airlines: visa alla China Eastern uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • Cathay Pacific: visa all Cathay Pacific uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • Hainan Airlines: visa alla Hainan Airlines uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.
  • Xiamen Airlines: visa alla Xiamen Airlines uppdateringar angående Coronaviruset eller se din bokning genom att logga in här.

AVBOKNING PÅ GRUND AV CORONAVIRUSET?

Vi förstår att du som resenär är orolig för ett eventuellt utbrott av Coronaviruset på din destination. Avbokning på grund av oro innebär att du inte får någon återbetalning. Om flyget ställs in erbjuder flygbolagen ofta full återbetalning och du betalar då bara en mindre administrationsavgift för vårt arbete med att avboka och begära återbetalning.

Registrera dig och få 100kr till din nästa bokning! Registrera dig här!